vrijdag 11 januari 2013

Mens en medemens

Hoi iedereen

Ik wil gewoon eventjes melden dat mijn stiefzus 'Valérie Verougstraete' werkt voor het Rode Kruis van Canada. Ze is gestationeerd in Haïti, ze helpt er om het land opnieuw op te bouwen na de aardbevingen in 2010. Ze heeft een hele boeiende job waarbij ze veel contacten heeft met de lokale mensen. Ze heeft er al verschillende periodes gezeten (Om de zoveel maand komt ze naar huis voor een paar weken). Volgende week komt ze naar huis, dan kan ze alles in geuren en kleuren vertellen.

De vrouw in het midden is Valérie.


Groetjes

Jeremy

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jeremy,

    Ik veronderstel dat je zus door deze ervaringen een rugzak vol heeft met waarden en normen die ze zeker zal meenemen voor de rest van haar leven. Ik vind het super dat ze zich inzet voor andere mensen. Ze offert wel een groot deel van haar leven op door naar Canada te gaan. Wat leer jij dan vooral uit haar avontuurlijke verhalen van Canada?

    Groetjes, Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes

    Voor haar is dit geen opoffering. Ze is graag in België maar haar hart ligt in het buitenland. Ze is gespecialiseerd in het bouwen op moeilijke plaatsen (zoals Haïti na de aardbeving). Ze maakt deel uit van een project die Haïti er bovenop helpt. Ze doet dit heel graag. Het nadeel is dat ze veel weg is van huis. Voor haar is Haïti nu een deel van haar huis. Ik leer er vooral uit dat er nog heel veel werk is daar in Haïti. Ze leert er heel toffe mensen kennen. De lokale bevolking is heel vriendelijk. Het is een vriendelijke bevolking waar ze heel veel appreciatie van krijgt. Ik zou er zeker eens willen gaan!

    Groetjes Jeremy

    BeantwoordenVerwijderen