Hallo iedereen
Op maandag 19 november ben ik naar een lezing gegaan van Bert Vanderhaegen. Deze man is priester van het bisdom Gent. Hij is tevens de hoofdaalmoezenier van het Universitair Ziekenhuis van Gent. Hij kwam vertellen over de dood. Zijn mening is dat we te weinig bezig zijn met de dood. We denken er te weinig aan, zowel aan onze dood als aan de dood van een ander. Hij gaf een paar voorbeelden van oudere mensen boven de 80 jaar die er nog niet bij stil gestaan hadden dat ze konden sterven. Tegenwoordig is er medisch heel veel mogelijk, daardoor leven mensen langer. Bert Vanderhaegen vindt spiritualiteit heel belangrijk. Hij vindt dat we die goed moeten ontwikkelen om de dood ernstig te nemen. In het UZ van Gent komt hij elke dag in aanraking met de dood. Toen ik zijn lezing aan het volgen was vond ik dat meneer Vanderhaegen iets te pessimistisch was. Hij sprak over dood alsof we niet gelukkig mochten zijn. Ik had het gevoel dat we niet aan de mooie dingen des levens moesten denken maar alleen maar aan de dood. Ik heb wel geleerd om eens stil te staan bij de zin van het leven. Leren genieten van mensen en zaken die je meemaakt. Want elke dag kan de laatste zijn. Deze zin vind ik heel belangrijk, deze zin ga ik zeker onthouden!
maandag 17 december 2012
woensdag 21 november 2012
Welkom op mijn blog
Hallo iedereen
Ik ben Jeremy Cousaert.
Ik ben een eerstejaarsstudent aan de Katho Kortrijk. Ik ga voor leerkracht lager onderwijs.
Dit doe ik via werkplekleren. Mijn werkplekschool is in Aalbeke, daar sta ik in het 3e leerjaar.
Welkom op mijn blog van RZL.
Hier kunnen jullie me volgen als ik iets plaats voor het vak RZL.
Jeremy
Ik ben Jeremy Cousaert.
Ik ben een eerstejaarsstudent aan de Katho Kortrijk. Ik ga voor leerkracht lager onderwijs.
Dit doe ik via werkplekleren. Mijn werkplekschool is in Aalbeke, daar sta ik in het 3e leerjaar.
Welkom op mijn blog van RZL.
Hier kunnen jullie me volgen als ik iets plaats voor het vak RZL.
Jeremy
Abonneren op:
Posts (Atom)