Hoe groen ben ik?
Ik hou enorm van de natuur. Mijn ecologische voetafdruk ligt onder dat van de gemiddelde Belg. Mijn ecologische voetafdruk bedraagt 6,2 hectare, de voetafdruk van de gemiddelde belg bedraagt 8 hectare. Als belg doe ik het goed! Ik zit wel ver boven het gemiddelde van een Afrikaan en juist boven het gemiddelde van een Duitser! Elke inwoner van de planeet aarde heeft recht op 1,8 hectare. Daar zit ik dus ver boven. Als we les hebben in Kortrijk probeer ik zoveel mogelijk met de bus te komen. Als ik naar de werkplekschool moet in Aalbeke ga ik altijd met de wagen omdat het een slechte busverbinding is. Ik ga 3 dagen per week met de auto naar de voetbal dus ik heb regelmatig de auto nodig. Als ik op vakantie ga neem ik de trein, de wagen of het vliegtuig. Dit hangt af van de bestemming, meestal neem ik de wagen (naar Oostenrijk). Ik weet dat dit veel verbruikt maar anders geraak je niet ter plaatse. Ik ga ieder jaar naar Oostenrijk voor de prachtige natuur, om tot rust te komen. Mijn attitude is groen, mijn gedrag iets minder. Ik denk heel vaak aan het milieu: thuis sorteer ik, hebben we een grote tuin met veel bomen, doe ik het licht niet onnodig aan... Voor mij is ecologisch zijn het moeilijkst als we op vakantie gaan: het transport is niet goed voor het milieu. Eenmaal ik in de natuur ben kom ik volledig tot rust, voor mij zijn de vakanties in Oostenrijk in de bergen de beste vakanties die ik al gehad heb. Die prachtige natuur, de vriendelijke mensen... Dat is leven! Ik ben een vleeseter, vleeseters hebben een grotere ecologische voetafdruk. Ik weet dat ik dit niet kan veranderen omdat ik te graag vlees eet. Ik rijd graag met de wagen, daarom kom ik al makkelijker met de wagen naar school. Ik kan in de toekomst mezelf verplichten om de bus te nemen naar school, zo ben ik iets beter voor het milieu.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten