maandag 7 januari 2013

Mens en medemens: Waarden

De waarde die ik heel belangrijk vind is: RESPECT

Ik vind dat er te weinig respect is in de wereld. In België moet er meer respect zijn voor elkaar op alle niveau's: buren tegen elkaar, op het voetbalveld, in de school, op het ministerie, op de weg... Eigenlijk moet je respectvol omgaan met iedereen. Op wereldvlak moet er meer respect zijn tussen de grote landen (Verenigde Staten, Rusland, China, Japan, Brazilië, Duitsland...). Als je naar het journaal kijkt hoor je enkel negatieve zaken: 'De relatie tussen China en Japan staat onder hoge druk', 'De Verenigde Staten waarschuwen Iran als ze kernwapens gebruiken',... Er wordt teveel aandacht besteed aan oorlog en problemen in andere landen. Ik vind dat ieder land eerst de problemen in hun eigen land moeten oplossen en ik vind ook dat ze zich meer moeten richten op problemen in de wereld die echt dringend zijn zoals de hongersnood en burgeroorlogen in Afrika. Dit zeg ik enkel om een voorbeeld te stellen want er zijn overal problemen, dan denk ik maar aan Syrië, Egypte, Congo... Ik denk dat alle problemen starten bij een gebrek aan respect voor elkaar. In deze landen zijn er burgeroorlogen. Mensen van hetzelfde ras en land die niet overeen komen en daarom elkaar uitmoorden. Zoiets vind ik schandalig. Ik zou ook graag eens terugkeren bij respect op het voetbalveld. Ik ben zelf een voetballer, voetbal is mijn leven. Voetbal moet een feest zijn... normaal toch! In Nederland is een scheidsrechter doodgeslagen omdat hij verkeerde beslissingen nam, waar gaat dit naar toe? Welke speler heeft het lef om een scheidsrechter agressief te benaderen? Een speler ZONDER respect! Ik was bedroefd toen ik het nieuws hoorde van die scheidsrechter. In West-Vlaanderen werd een paar weken geleden alle voetbalwedstrijden afgelast omdat de scheidsrechters staakten. Ze klaagden over een gebrek aan respect vanwege de spelers, trainers en supporters. Ik geef ze overschot van gelijk! De situatie is heel erg en er moet dringend wat aan gedaan worden! Dringend! Daarom roep ik op tot meer respect! Iedereen en overal, alle rassen! Met respect komen we heel wat verder!

Jeremy



Geen opmerkingen:

Een reactie posten