Ik heb gekeken naar 'Oscar et la dame rose'. Waarover gaat de film? Wel de film gaat over Oscar, een jongen van 10 jaar, die zwaar ziek is. Hij ligt in het ziekenhuis en hoopt daar te genezen. Op een dag moeten zijn ouders op gesprek bij de dokter. De dokter verteld aan de ouders dat Oscar uitbehandeld is. Oscar was het gesprek aan het afluisteren, zo kwam hij te weten dat hij niet meer lang te leven heeft. Hij is boos op zijn ouders omdat ze er niet over willen praten met hem. In het ziekenhuis komt hij in contact met Rose, een pizzabezorgster. Hij sluit vriendschap met haar. Rose is een vrouw die recht voor de raap is, ze zegt wat ze denkt en dat aprrecieerd Oscar. Rose bedenkt een spel waarbij hij zijn hele leven in 10 dagen kan beleven. Hij beleeft alle hoogtepunten van zijn leven in 10 dagen. Hij wordt verliefd in de puberteit, trouwt als hij een twintiger is en dan wordt hij langzaam ouder. Als hij in de puberteit zit schrijft Oscar brieven naar God. Hij doet zijn best om zijn gevoelens te verwoorden. Aan de hand van die brieven weten zijn ouders en de dokter dat hij beseft dat hij ernstig ziek is.
Ik vind deze film heel aangrijpend. De film toont de harde realiteit over kanker. Het zijn niet enkel oudere mensen die kanker krijgen, ook jonge mensen en kinderen krijgen hiermee te maken. Ik vind Oscar een heel moedige jongen omdat hij tijdens zijn laatste dagen probeert om er het beste van te maken. Rose is een vrouw met een ruwe bolster maar ze is heel gevoelig. Ze begeleidt Oscar tijdens zijn laatste dagen en komt ook in contact met zijn ouders. Ik vind deze film een aanrader om te bekijken!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten