Is er leven na de dood?
Ik denk het wel. Ik ben er van overtuigd dat er iets moet zijn na de dood, ik weet wel niet wat. Soms zit ik er mee dat als ik dood ben ik in een grote, lege, zwarte ruimte zit. Zonder iets. Ik hoop dat er iets is in de vorm van ander leven. Na de dood van mijn papa ben ik er soms mee bezig waar hij zit. Ik hoop dat we in de vorm van een dier terugkeren op aarde. Ik denk dat mensen meer moeten nadenken over het leven na de dood. Ik denk dat mensen daar te weinig bij stilstaan. Ik weet van mezelf dat ik schrik heb om te sterven. Het idee dat er niets meer is maakt me bang.

Waarom moeten mensen meer nadenken over het leven na de dood?
BeantwoordenVerwijderenOmdat iedereen sterft. We moeten ons daar bewust van zijn. De dood hoort bij het leven. Niemand kan met zekerheid vertellen of er leven na de dood is maar mensen kunnen er wel over nadenken. Ze kunnen nadenken over hoe het leven na de dood er kan uit zien en hoe ze daar deel van willen uitmaken.
BeantwoordenVerwijderenJeremy
BeantwoordenVerwijderenIk vind dat je dit mooi verwoord hebt. Ik ben het dan ook helemaal met je eens want zelf ben ik ook bang om te sterven. Ik sta er niet graag bij stil en leef liever van dag op dag.
Een negatief punt aan mezelf is, dat ik heel moeilijk kan plannen in de toekomst. Vooral omdat ik zekerheid nodig heb in mijn leven.
Als ik iets plan wil ik wel voor de volle 100% zeker zijn dat dit ook zal gebeuren.
Daarom denk ik ook niet graag na over de dood omdat we niet weten wat er komt.
Groetjes Liesa
Als je ernstig met de dood geconfronteerd wordt, denk je er meer aan. Dit was bij mij zo na de dood van mijn papa. Onbewust heb ik meer schrik en denk ik er meer aan.
BeantwoordenVerwijderenGroetjes Jeremy