woensdag 9 januari 2013

Kerstproject school

Op vrijdag 21 december was er een kerstproject voor de studenten van werkplekleren. Deze 'viering' ging door in een kerk in Kortrijk. Er werden liederen gezongen onder leiding van de docent van muziek. We zaten ook samen met de werkplekgroep. We kregen de opdracht om oudere mensen te bezoeken. We moesten een babbeltje slaan met de meneer of mevrouw die we moesten bezoeken. Ik ging samen met Fayza en Tabitha naar een vrouw van 76 jaar. Ze was heel tevreden met ons bezoek. Ik vond het een gezellige babbel. De vrouw vertelde ons over haar leven (ze heeft 5 kinderen, 10 kleinkinderen en 3 achterkleinkinderen). Ze vertelde ons dat ze zeker niet eenzaam is omdat haar kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen vaak op bezoek komen. Ik vond het heel leuk om op bezoek te gaan bij iemand die ik niet ken. Ik voelde dat de vrouw het apprecieerde, dat gaf me een goed gevoel. Toen we terug in kerk kwamen waren er nog een paar leerlingen die voorlazen. Daarna plaatsten we met alle leerlingen nog een kaarsje vooraan in de kerk. Op het einde van de viering kregen we allemaal een koek en warme chocolade melk. Het was een aangename, warme namiddag. Zeker voor herhaling vatbaar!

Jeremy

4 opmerkingen:

  1. Jeremy

    Het was inderdaad een boeiende namiddag. Zelf gingen Annelies en ik naar een ouder koppel. De vrouw in kwestie had een ernstig probleem.
    Net zoals bij jullie waren deze mensen ook zeer tevreden met ons bezoek. We zagen en er foto's van kinderen en kleinkinderen.
    En natuurlijk het onderwerp over 'de jeugd van tegenwoordig' mocht hier niet ontbreken.
    Het was een toffe namiddag waar wij zeker en vast nog aan zullen terugdenken.

    Groetjes Liesa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voelde me echt welkom bij die mevrouw. Het zorgde voor een goed gevoel dat ze het echt apprecieerde. Ze vertelde vooral over haar kleinkinderen die nu ook onze leeftijd zijn of iets ouder. Welke streken ze durven uithalen, maar het zijn lieve kleinkinderen zei ze!

    Groetjes Jeremy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeremy

    Ik vind het leuk voor jou dat je een toffe ervaring heb meegemaakt. Zelf mocht ik met mijn groepje (Brittany en Kimberly) niet binnen bij de mevrouw in kwestie. Ik had graag ook een met haar gebabbeld maar dat wou ze blijkbaar niet. Ze dacht namelijk dat we van alles zouden stelen. Dit vind ik eigenlijk wel erg voor de oudere mensen. Ze zijn bang van de buitenwereld en vooral van jongeren denk ik. Niet iedereen natuurlijk maar toch veel mensen. Dit komt door al het geweld dat we horen op het nieuws volgens mij. Zoals op 9/11 de mevrouw van 82 jaar die werd doodgestoken door een jongen van 17jaar. Dit heeft invloed op de oudere mensen, ze worden banger. Dit is jammer omdat niet iedereen zo is.

    Groetjes Simon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Simon

    Ik vind het jammer voor jou dat je de kans niet gekregen hebt om je goede bedoelingen te tonen. Die vrouw weet niet wat ze gemist heeft. Ik kan de oudere mensen ook begrijpen, er is veel geweld tegenwoordig. Die oudere mensen kijken heel veel naar het journaal, ze zien ook hoe het eraan toegaat. Ze willen risico's vermijden denk ik. Hopelijk heb je de volgende keer meer geluk! :)

    Groetjes Jeremy

    BeantwoordenVerwijderen